Modalitat
Activitat individual
Possibles destinataris del recurs
Objectius d’aprenentatge
- Afavorir la coneixença del patrimoni humà, cultural i arquitectònic de la ciutat.
Continguts
Àrees curriculars amb què es pot relacionar
A nivell d’Educació Primària
- Competències bàsiques de l’àmbit matemàtic
- Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic (llengua catalana)
- Competències bàsiques de l’àmbit de coneixement del medi
- Competències bàsiques de l’àmbit artístic
- Competències bàsiques de l’àmbit digital
- Competències bàsiques de l’àmbit d’educació en valors
A nivell d’Educació Secundària
-
Àmbit lingüístic
- Llengua catalana i literatura
-
Àmbit social
- Ciències socials: geografia i història
-
Àmbit cientificotecnològic
- Tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica)
-
Àmbit de cultura i valors
- Cultura i valors ètics
- Religió
-
Àmbit artístic
- Música
- Educació visual i plàstica
- Arts escèniques i dansa
Instruccions del joc
- Escollir entre les diferents temàtiques proposades.
- Llegir les definicions o explicacions donades i trobar el nom que hi correspon.
- Es pot fer ús del botó d’ajuda per veure el llistat de tot els noms que formen
part de la temàtica sobre la que es treballa.
- Els mots encreuats de primària s’acompanyen de imatges i il·lustracions per fer
més fàcil la identificació dels noms.
Durada prevista
Entre 15 i 30 minuts la resolució de cada un dels mots encreuats.
Fonts de referència
- Alberch, R., Armengol, D., Clara, J., Nadal, J., Portella, J. (1978). Girona al segle
XIX. Girona: Editorial GÒTHIA.
- Aragó, N-J. (2005). Girona. Crònica dels 30: Oci, esport i cultura. Fundació “La
Caixa”: Girona.
- Fabre, J. (1986). Girona entre 4 rius. Ajuntament de Girona: Girona
- Marquès, J. (1979). Girona Vella. Ajuntament de Girona: Girona
- Marquès, J. (1982). Girona Vella 2. Ajuntament de Girona: Girona
- Marquès, J. (1981). Indrets de Girona. Ajuntament de Girona: Girona